2.08.2011

Ağustos oldu bile, günler koşturmacayla nasıl geçiyor anlamıyorum. Ada bu hafta 7 aylık oluyor, dr. kontrolümüzde bu hafta. Gelişiminin sadece bunlara bağlı olmadığını bildiğim halde, boyunu kilosunu nedense her ay merakla bekliyorum. Ve artık bir de menümüze yeni eklenecekleri merak ediyorum. Daha önce ayrıntılı yazma fırsatım olmamıştı sonra unutmamak için yazayım bari; ilk menümüz bir hafta patates-havuç-pirinç haşlamasını tel süzgeçten geçirip bu püreye 1 tatlı kaşığı zeytinyağ ekleyip adaya yedirmeye çalışmaktı. Bir hafta sonra bu çeşitlere hergün farklı yada kokteyl şeklinde sebzeler ekledik, ben kabak - fasulye - biber - enginar ekledim. Hepsinide gayet güzel yedi. Bir hafta sonra pirinç yerine bulgur koymaya ve 50gr kadar sebzelerle haşlanmış ve rondoodan geçirilmiş et ve iki kaşık suyundan ilave ettik. Ada bu etli püre karışımınıda yadırgamadan yedi, hatta etli halini daha çok sevdi diye bilirim. Ama bu hafta üst dişler çok rahatsız ettiği için heralde pek ağzını açmak istemiyor:(
Üst dişler demişken fotoğrafını çekemedim ama alt dişlerin ikisi de çıktı, gülünce çok şeker oluyor minik prenses:)
Artık rahat rahat kendi kendine oturabiliyor, oyuncaklarıyla oturduğu yerde oynuyor. Uzağa kaçan bir oyuncak varsa hemen devrilip ona ulaşabiliyor. Ama geri oturma pozisyonu alamıyor kendi kendine. Salonda orta sehpayı ve tüylü halımızı kaldırdık. Adanın kilimini yaydık üzerinde istediği gibi emekleme çalışmaları yapıyor, ve artık kilimin dışına parkeye çıkıyor. Bu sabah masada ben kahvaltı hazırlarken bana kadar emekledi ve patpat bacağıma vurdu ben geldim dedi resmen:))) bende aldım hemen tebrik ettim :) hehe çok seviniyor yaptığı birşeye aferim deyip tezahurat yapınca...Artık kucağımda oturup benimlede gayet güzel vakit geçiriyor, kucağımda süt içerken elini yüzüme uzatıp yanağımı okşuyor:) bayılıyorum bu halimize..
Akşam 8-8.30 gibi yatıyor, sabah 7 ye d0ğru kalkıyor. Ama bu arada 01.00 gibi onu fazla uyandırmadan bir süt daha veriyorum. çünki çok uzun uyuduğu için sabahı çıkaramıyor ve sabah 5 gibi uyanıyor. Hava aydınlandığı için tekrar uyutmakta çok zorlanıyorum. Yani ben uyandırmasam da bir öğün daha yemesi gerekiyor şimdilik sabaha kadar ama bu öğünü de en kısa zamanda kaldırmak istiyorum ki deliksiz uyku yapabilsin..Sabah bir kısa uyku ardından uzun uyku yapıyor. Püre öğünümüzü yedikten sonra biraz oyalanıp dışarı çıkıyoruz. Dışarda artık sürekli uyumuyor, bir yerde durursak hemen arabadan kalkmak istiyor. Kilosu uygunsa bu ay anakucağından normal oturma pozisyonlu arabaya geçeceğiz gibi görünüyor. Böylece Ada da etrafını daha iyi görebilecek.
Ada uyandı şimdilik bu kadar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder