18.10.2012

Almanya - Stuttgart

Ailecek ilk yurt dışı gezimiz Almanya.! 21 aylık prensesimizle bir hafta 4 şehir gezdik:) Çoğunlukla Ada'ya bağlı ama güzel bir tatil oldu. Tatile çıkmadan öncesinde çok yoğunduk ve hiç plan yapamadık neredeyse. Ama bu bize büyük ders oldu. Bir daha otel ve gezi rotası planlamadan adım atmam.!
Giderken havaalanında ve uçakta hiç sıkıntı çekmedik. Sanırım artık Ada da alıştı uçmaya. Uçak kalktıktan sonra bir ara kucaktan inmak istedi, sonrada tuvalette alt değiştirmek zorunda kalktık. Biraz orada korktu ve huysuzlandı.Onun dışında çok uslu ve uyumluydu. Yemek yedik, biraz camdan baktık ve müzik dinledik.
Sonra inişe geçene kadar kucağımda uyudu minnoşum. Bizde Tolgayla mizik dinleyip şaraplarımızı yudumladı. Biletleri millerle almıştım, hiç yer yoktu o yüzden biraz fazla mil verip business class da uçtuk. Çocukla çok daha rahat ve konforlu oldu.
Stuttgartta kalacak yer rezervasyonu yapmamıştık. Havaalanındaki "turist information" a gittik ve oradaki bayan bize şehirle havalanı arasında bir otel önerdi. Şehirde festival var çok kalabalık ve dolu dedi. Karar veremedik o an, Tolganında sigara krizi tuttuğu için kapının önüne çıkıp internetten bakma teklifinde bulundu. Sonunda o da bulamadı biryer ve içeri girip informationdaki kadının önerdiği yeri tutalım dedik. Amaaa birde baktık ki kadın kepenkleri kapatmış gitmiş. Kaldık mı Stuttgartta sokakta.!
Tolga şehir merkezine gidelim orada biryer buluz dedi ve 1 saate yakın süren trenyolculuğundan sonra saat 7,30 gibi şehre vardık. Başladık dolaşmaya. Her yer dolu tabi, saat 9 u geçince paniklemeye ve yorulmaya başlamıştık, bu arada tolganın interneti de bitti. Hüseyin geldi benim aklıma, hemen onu aradık. Sağolsun bize internetten bir pansiyon buldu hemen gittik yerleştik.
Bu arada buralarda resepsiyon 21,30 - 22,00 de kapanıyor. resmen kapıyı kitleyip gidiyorlar. (Gelir seviyesi yüksek olunca bizdeki gibi sabaha kadar müşteri beklemeye gerek duymuyolar demekki.!) Neyseki o saati geçirmemişiz.! Oda anahtarıyle birlikte birde dış kapı anahtarı veriyorlar ve giriş çıkışı öyle yapıyorsunuz. Pansiyonumuz şehirmerkezine çok yakın ve şirin biryerdi. Çok yakınında market verdı, hemen gittik Adaya süt bizede tonbalığı ve yıkanmış salata..vs. aldık odamızda yedik. Adanın yememe sendromu sabah kahvaltısıyla başladı.! Ne verdiysek yemedi. Yanımda zeytin götürmüştüm sadece ondan yedi. Peynir -ekmek-yumurta yemedi. Biraz taze meyve ve zeytin...
İlk gün öğlene kadar çarşıyı dolaştık, sonra Hüseyin geldi ve bizi aldı. Rotville da bir toplantıya katıldık. Yol bayağı uzundu ve dönüşte trafik vardı. Dönmemiz akşamüstü oldu. Biraz daha dolaştıktan sonra otel yolumuzun üzerindeki barlar sokağında mola verdik. Bira patates keyfi yaptık. Bu arada Almanyada içtiğim bütün biralar çok güzeldi. Ada patates kızartmasından biraz otlandı.
Etraf kalabalık ve neşeli olduğu için problem çıkarmadı, bizim için büyük lüx olan ikinci biraları bile içtik :-)
Baktık hava güzel Ada keyifli , karnımız tok.! otele gidip akşam için hazırlanıp tekrar çıktık.
Festival arabalarını uzaktan görebildik.
Haftasonu olduğu için akşamda çarşı canlı ve kalabalıktı. Ada pek birşey yemesede gezmeyi sevdiği için hiç huysuzlanmadı. Bazen oturmaktan sıkıldı, çarşıda araba yolu olmadığı için rahatça saldık yürüdü. Biraz olsun peşimizden gelmeyi öğrendi.